Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av elviras - 2 augusti 2011 09:24

Igår var man hundvakt och jAG FICK CHOKLAD AV HANNELE SEN då blev jag gLAD!! :D 
 Har skrivit och varit lite kreativ och allt det där, och har möjligen börjat på en ny bok! Awesome. Och dessutom har jag fullbordat mitt massbrev till alla bokförlag jag kan hitta, dessutom gjort en kopia av boken med rätt radavstånd och så. SNART ska jag skicka iväg det också.
SNART.


Om någon vill läsa förorden till, ja vad det nu blir, boken eller novellen, så varsågod!


 För min del började det hela med en känsla. För alla andra var den bara ett litet stycke i deras historia, som började för mycket längre sedan.
   Känslan var helt ny, obekant och ovanlig. Det var omöjligt att sätta fingret på vad det var jag kände, men det var någonting annorlunda.
   Det andra som hände var en tanke. En tanke på det paranormala, sådant som inte går att förklara. Allt som vi människor faktiskt inte har någon aning om.
   Det tredje var en dröm. Lika okontrollerad och oförberedd som känslan och tanken, men verkligare. Jag drömde om luften, vattnet, elden och jorden. Alltihop sammanflätat i harmoni och samklang. Det var vackert, alldeles glasklart. Och trots att det inte liknade något annat jag någonsin sett, trots att jag visste lika lite som innan, var jag säker på att det var där jag hörde hemma. Sjungandes och dansandes bland dimman och röken, ihop med elementen, tillsammans med naturen. Jag var en del av harmonin, en del av det oförklarligt vackra, underbara, glasklara.
   Att inte veta var inget jag var rädd för längre. För jag visste att i slutänden skulle jag förstå. Precis vid klippkanten skulle jag känna mina vingar, och veta exakt hur man flyger.
   När jag vaknade den morgonen, när solen väckte mig från den vackra drömmen, förändrades allt. Föralltid.

inte för att nån skulle vilja kopiera, men OM nån får för sig det så är det STRÄNG COPYRIGHT, eller vad man nu skriver.

ciao 

Ovido - Quiz & Flashcards