Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Fortsättning!

Av elviras - 22 juni 2011 11:34

Haha, vem nu The speaking hippogriff? är så var jag vaken runt den tiden men så somnade jag om... Fail, men hursomhelst. Nu blir det intressant, så det så!

Boken var det ja!
Jag började skriva på den när jag var 12 (tror jag) och fick som födelsedagspresent när jag fyllde 13 att få den upptryckt. Detta blev dock inte av förrän jag blev 14. Men till slut var den klar och layout och allt det där, så fick jag 20 ex. i pocketform. Det finns fyra kvar nu och säljs för 150:- om nu nån är intresserad! ;)
52 kort och en Joker handlar om hästar, kärlek, äventyr, vänskap och allt vad livet innebär för en 13 åring. Det krävdes mycket mod och hängivenhet för att börja och avsluta skrivandet, och det fanns såklart stunder då det tog emot och jag undrade om jag tagit mig vatten över huvudet. Men passionen var större än rädslan och tvivlet, så jag lyckades. Just nu är jag lite i slentrian, då jag jobbar på en uppföljare. Det tog stopp någonstans vid 60 sidor och sedan dess har det bara blivit några meningar i taget. Det känns lite som om det burit av i en annan riktning, det är inte MIN bok längre. Det är någon stressad, oinspirerad 15 åring som känt sig tvingad att skriva, som har tagit över de senaste sidorna. Men nu är det sommarlov, liver leker, det blir en ny start till hösten på gymnasiet och jag kanske kan börja känna mitt kall igen. Det är ju det här jag vill göra! Det jag älskar och ägnar min tid åt. Jag vill inte bara kasta iväg det, jag TÄNKER inte bara kasta iväg det. Jag är den jag är och blir den jag blir, förhoppningsvis en framgångsrik författare!
"52 kort och en Joker" omslag
   
Jag tänkte skriva lite random om mig själv också, men först om ännu en hobby jag brinner för.
   
Japp, jag skriver tidningar också!
Detta är framsidorna på första och andra numret av min helt egna hästtidning - Ponny Posten. Det började som en idé, utvecklades till ett skolarbete och är nu en passion. Den låter mig göra det bästa jag vet: fota, skriva och göra layout. Jag har funderat på om jag ska försöka sälja något ex, men tvivlar på att någon skulle köpa... Men pengar behövs inte för att få göra det man älskar! Okej, datorn kostade väl lite och om jag vill trycka upp kostar det med, men budskapet var att jag inte kommer behöva pengar för att pushas till att fortsätta. Powered by passion! (snygg slogan där, kanske används någon gång... COPYRIGHT! ;D)

Lite random om MIG. Hmm... Jag skriver dikter också! ;)

Always on my mind,
always in my dreams.
You, me, together,
as easy as it seems.
But things aren't easy,
it's all too hard.
The worst part is
that you've stolen my heart. 

Inte någon av mina bästa, den är skriven på en servett och var bara en spontan impuls. Den här är skriven till Topsy (och är lite utav en personlig favorit):

Take me to the land where there's no time.
Bring us together into harmony and chime.
Lighten my spirit, set my soul on fire.
Open my eyes, ready to inspire.
Listen to me, and I will hear your silence.
Overwhelm me with your quiet sense.
Look into my eyes and see my heart.
Hear it pound - you're a work of art. 

Love you!


Mer random får det kanske bli senare, eller kanske en bildbomb (om min dator tillåter det...).

Hasta luego! 

 
 
Ingen bild

The speaking hippogriff

22 juni 2011 15:01

Du borde skriva oftare, det är ju awesome! :)

elviras

22 juni 2011 16:46

Jag försöker ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elviras - 18 april 2012 20:22

My Chemical Romance – Teenagers     Me gusta!Ja nu vare ett tag sen! Bloggen har inte riktigt legat högt på prioriteringslistan de här veckorna, men så fick jag någon knäpp i huvudet och tänkte att JA! Varför inte fixa en ny ful header...

Av elviras - 3 april 2012 22:06


  Helt seriöst - lyssna på den där. Jag skojar inte. Gör det. Nu.(så länge du inte har dåliga högtalare/lurar. då förbjuder jag dig.)    Bara så alla vet bryr jag mig inte om att jag lyssnar på gammal musik. Varför skulle man göra det liksom...

Av elviras - 29 mars 2012 14:29

  Tänkte bara upplysa om att denna finfina header är tillfällig. Bara för att.. Jag vet inte. Tröttnade på den andra så ska göra en ny, och tills dess får ni stå ut med den här!  ...

Av elviras - 29 mars 2012 13:18

  Hade nyss min svenska redovisning. Det gick... Ja. Bra? Jag skämde ut mig ganska rejält. Liksom, big time. Like alot. Fast det var bara fem pers från klassen som var där så det var väl inte så hemskt. De tyckte inte att jag skämde ut mig, men jag...

Av elviras - 27 mars 2012 22:03


Har uppdaterat min spellista lite grann, så sjukt bra musik det finns. Dock fick jag ett litet raseriutbrott när jag märkte att Red hot chilli peppers inte har några låtar på Spotify, och inte Metallica heller. Vad är det för dumheter? Liksom, jag fö...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards