Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Raaiinnn och lite tips

Av elviras - 23 juni 2011 10:23

Hiya!

Jag borde kanske åkt till stallet igår för nu öser det ner och senare ska vi städa... THUMBS DOWN.

THUMBS UP för att jag kommer ta med mig Zita imorgon :D Syster skulle inte med till släktingarna så jag trodde det skulle bli urtrist, men har man en hund har man kul!

Tänkte lägga upp en bild på sötisen och hennes matte, men tydligen var batteriet slut i kameran... -.- 
Kommer förmodligen lägga upp en massa bilder när de väl ligger på datorn, vilket kan ta ett tag...

På tal om kameran, jag äger en Nikon D5000 <3 som jag köpte på min födelsedag (tror jag...) i år.
   
Från början ville jag ha en Canon, men nu älskar jag Nikon!! Jag har provat många andra Canon, men jag lärde mig mer om Nikon på en dag. Eftersom det är min första systemkamera är det skönt att den är så... simpel! Den har förstås lika många inställningar och funktioner, men det går mycket smidigare att lära sig grunderna för fina foton. 
Så ett tips: vill du köpa din första systemkamera och är nybörjare - köp en Nikon. Är du lite mer avancerad - välj vilken du vill med färre nummer i namnet. (det är oftast de minsta och enkla som har större nummer så som 5000 och 3100, D:et står för digital.)  Vem och hur du än är - köp INTE en Canon 1000D!! Känns lite taskigt att peka ut dem sådär, men det är ett fritt land och jag säger vad jag tycker! Det må vara den billigaste systemkameran du hittar, men den är sämre än vissa kompaktkameror som finns för 500:-! Brusiga bilder, seg reaktion osv osv. 
Personligen kommer jag nog hålla mig till Nikon, den jag har nu kan ju avanceras ganska rejält och det går att köpa större objektiv. Det har jag inget behov av just nu, men man brukar ju säga att man inte förstår skillnaden förrän man provat... :) 

Kanske fortsätter med lite tips då och då... Ridövningar kanske och photoshop tips! Inte för att jag vet vilka som läser och VAD dom vill läsa, men jag skriver vad jag vill. Så det så!

PEACE OUT

 
 
Ingen bild

The speaking hippogrif

23 juni 2011 21:00

Med hund har man alltid kul! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elviras - 18 april 2012 20:22

My Chemical Romance – Teenagers     Me gusta!Ja nu vare ett tag sen! Bloggen har inte riktigt legat högt på prioriteringslistan de här veckorna, men så fick jag någon knäpp i huvudet och tänkte att JA! Varför inte fixa en ny ful header...

Av elviras - 3 april 2012 22:06


  Helt seriöst - lyssna på den där. Jag skojar inte. Gör det. Nu.(så länge du inte har dåliga högtalare/lurar. då förbjuder jag dig.)    Bara så alla vet bryr jag mig inte om att jag lyssnar på gammal musik. Varför skulle man göra det liksom...

Av elviras - 29 mars 2012 14:29

  Tänkte bara upplysa om att denna finfina header är tillfällig. Bara för att.. Jag vet inte. Tröttnade på den andra så ska göra en ny, och tills dess får ni stå ut med den här!  ...

Av elviras - 29 mars 2012 13:18

  Hade nyss min svenska redovisning. Det gick... Ja. Bra? Jag skämde ut mig ganska rejält. Liksom, big time. Like alot. Fast det var bara fem pers från klassen som var där så det var väl inte så hemskt. De tyckte inte att jag skämde ut mig, men jag...

Av elviras - 27 mars 2012 22:03


Har uppdaterat min spellista lite grann, så sjukt bra musik det finns. Dock fick jag ett litet raseriutbrott när jag märkte att Red hot chilli peppers inte har några låtar på Spotify, och inte Metallica heller. Vad är det för dumheter? Liksom, jag fö...

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards