Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

I will be chasing a starlight

Av elviras - 21 augusti 2011 09:07

Vettefaen alltå.

Jag sitter här och bestämmer mig för en massa saker, utan att lova ett enda dugg. Jag menar, hur ska man kunna ta tag i sig själv och livet om man aldrig styrketränat och inte orkar?


Hur ska man kunna bestämma sig för vem man är om man ser sig själv i en smutsig spegel?

Hur kan man veta vad man vill i framtiden om kristallkulan har gått i kras?

Hur ska man kunna drömma om man inte kan somna?

?

Metaforer åsido, jag sitter här i mitt stökiga rum, framför datorn, med stirrande tomma ögon.  Lyssnar på en låt jag inte alls gillar. Struntar i dagsljuset, vänder ryggen mot hungern som kommer krypandes. Bara för att jag inte... Orkar.

Jag orkar inte. 

Jag bryr mig inte.


Men jag vill.  Jag vill orka, jag vill bry mig, vara glad och sprallig, öppen för nya saker, men...


Jag gör det bara inte.

Jag skiter i det. Mot min egen vilja.

varför?? 


Ursäkta om ni blev deprimerade nu. 
My bad.

SKA GÖRA NÅGOT NU.

Nu
Nu
NU!!


Ta mig i kragen.

För ovanlighetens skull.

Trots att datorn lockar så starkt.





Far away
This ship has taken me far away
Far away from the memories
Of the people who care if I live or die 



I'll be back.

När jag är på lite bättre humör.
När jag inte överöser mina få men trogna läsare med min bitterhet.

Förlåt.

Tack Muse för eran underbara musik.

Ska bada i den. Tills jag har huvet på plats igen. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elviras - 18 april 2012 20:22

My Chemical Romance – Teenagers     Me gusta!Ja nu vare ett tag sen! Bloggen har inte riktigt legat högt på prioriteringslistan de här veckorna, men så fick jag någon knäpp i huvudet och tänkte att JA! Varför inte fixa en ny ful header...

Av elviras - 3 april 2012 22:06


  Helt seriöst - lyssna på den där. Jag skojar inte. Gör det. Nu.(så länge du inte har dåliga högtalare/lurar. då förbjuder jag dig.)    Bara så alla vet bryr jag mig inte om att jag lyssnar på gammal musik. Varför skulle man göra det liksom...

Av elviras - 29 mars 2012 14:29

  Tänkte bara upplysa om att denna finfina header är tillfällig. Bara för att.. Jag vet inte. Tröttnade på den andra så ska göra en ny, och tills dess får ni stå ut med den här!  ...

Av elviras - 29 mars 2012 13:18

  Hade nyss min svenska redovisning. Det gick... Ja. Bra? Jag skämde ut mig ganska rejält. Liksom, big time. Like alot. Fast det var bara fem pers från klassen som var där så det var väl inte så hemskt. De tyckte inte att jag skämde ut mig, men jag...

Av elviras - 27 mars 2012 22:03


Har uppdaterat min spellista lite grann, så sjukt bra musik det finns. Dock fick jag ett litet raseriutbrott när jag märkte att Red hot chilli peppers inte har några låtar på Spotify, och inte Metallica heller. Vad är det för dumheter? Liksom, jag fö...

Ovido - Quiz & Flashcards