Alla inlägg den 9 mars 2012

Av elviras - 9 mars 2012 11:45


Bara för att några är i Romme måste tydligen vi andra plugga hela dagen, men nu har jag en liten paus. Jag försökte ge mig själv internetförbud så jag inte skulle distraheras men... Ja det gick ju bra. 

Idag har jag en peeeaaaceeetröja på mig. Det är fint. Passar bra på en peacedag som idag. Asså fredag. Fred-dag. Om du är trög. 


Tänkte att jag skulle förklara min lilla catchfrase jag brukar skriva. För de som inte fattar.

"Catch you on the flip side"  


"The flip side" är baksidan av en sån där gammal vinylskiva. Som man använde för hundra år sedan. Termen brukar användas av DJs, och ibland säger de "I'll catch you on the flip side", as in jag låter den här låten/albumet spela och kommer tillbaka när jag måste byta. Så i princip betyder det "ses senare". 


Så nu vet ni! 



Nej om man ska ta och plugga lite matte trots allt. Världshistorians tråkigaste ämne. Men det är väl bättre att passa på nu så kan man vara ledig heeela helgen! Så jag ska plåga mig igenom några tal.


Catch you on the flip side.

Hehe..



   

Ovido - Quiz & Flashcards